reklama

Súdruh premiér, ste trochu mimo...

Keby som mal reagovať na všetko, čo náš súdruh premiér „tresne“, musel by som písať každý deň aspoň jeden článok. Pri obzvlášť plodných dňoch SPF (súdruha premiéra Fica) aj dva až tri. Len námatkovo si spomínam na bulharské páchateľky, riťolezectvo u Putina, aj o vinici a vinobraní by sa dalo. Nenapísal som nič. Povedal som si, že mi to nestojí za to, aby som si kvôli nemu dral klávesnicu. No jeden z najnovších heftov súdruha premiéra ma chladným nenechal. Konkrétne mám na mysli ten, že náš vstup do Schengenského priestoru je najdôležitejšia udalosť od roku 1989. Ja viem, odvtedy už SPF (súdruh premiér Fico) vypustil do sveta aj iné múdrosti, ale ja by som sa chcel zamyslieť práve nad týmto. Nie každému sa totižto podarí v jednej vete povedať dve donebavolajúce klamstvá. Ale náš súdruh premiér je zdá sa v tomto macher.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (15)

Sedem rokov som žil v domnení, že SPF (súdruh premiér Fico) si v roku 1989 nevšimol žiadnu podstatnú zmenu. Tak to totižto povedal v roku 2000 v rozhovore pre Domino Fórum. Aby som bol presný, povedal toto: "Keď sa pozerám späť, nezisťujem, že v roku 1989 by v mojom živote nastal nejaký zásadný prelom." Teraz nevychádzam z úžasu: za tých sedem rokov sa súdrohovi Ficovi rozsviedilo v hlave, alebo si spomenul že v roku 89 sa v tomto štáte niečo podstatné udialo? Možno si uvedomil, že v 89-om sa jeho tak sľubne sa rozbiehajúca kariéra komunistického aparátnika zrútila ako domček z karát, a ON si musí násť novú cestu (žeby tretiu?) k MOCI, o ktorej snímal už keď si uväzoval pioniersku šatku. Nech je už jeho motív, prečo si zrazu spomenul na rok 89 akýkoľvek, jedno je isté: buď v roku 2000 pri poskytovaní rozhovoru klamal, keď hovoril o 89, alebo klame teraz. A možno sa len pomýlil, možno chcel povedať, že Schengen je najdôležitejšia udalosť od roku 1948, keď súdruh Clementis požičal Klementovi baranicu...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A čo dodať k tomu, že podľa SPF je vstup do Schengenu najdôležitejšia udalosť za posledných 18 rokov? Asi len to, že je príznačné, že súdruh premiér považuje za najdôležitejšiu udalosť tú, ktorá sa odohrala počas jeho vlády - teda si ju môže pripísať ako svoju vlastnú zásluhu. „Len vďaka MNE vstúpilo Slovesko do Schengenu!“ - túto vetu si určite hovorí vždy pred spaním, a potom môže pokojne snívať o svetlejších zajtrajškoch. Nebudem mu kaziť radosť, nech si SVOJ vstup do Schengenu má, aj keď si o tom myslím svoje. Len by som mu chcel pripomenúť niekoľko udalostí, ktoré by sa v dôležitosti mohli smelo rovnať Schengenu:

SkryťVypnúť reklamu
reklama

- vznik Slovenskej republiky v roku 1993 (môj favorit v rebríčku dôležitosti to nie je, ale patrí sem..)

- porážka Mečiaro-Slotovo-Ľuptákovej lúzy v roku 1998 (bez tohto by sme boli v ... no v Schengene určite nie),

- vstup Slovenska do OECD v roku 2000,

- vstup do NATO v roku 2004 (toto asi nebude zas favorit súdruha premiéra..),

- vstup do Európskej únie v roku roku 2004.

Žiaľ, žiadna z týchto udalostí sa neudiala v júni 2006 alebo neskôr, takže majú smolu - hviezdou u SPF zostáva Schengen. Napadá ma prirovnanie: ak sa ponáhľam na autobus, o ktorom si myslím že ho už nestihnem, ako posledný s vyplazeným jazykom tesne pred odchodom k nemu predsa len dobehnem, ešte stále lapám dych keď sa už autobus pohýna - potom, až už budem pokojne sedieť, budem považovať za najdôležitejšiu udalosť dňa to, že autobus práve prešiel za hranicu mesta..? Čo vy na to, súdruh premiér?

Peter Krško

Peter Krško

Bloger 
  • Počet článkov:  18
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Nemyslím si, že mojím písaním niečo zmením - nie som Hemingway. Ale ani na bicykli nie som rýchly ako Fausto Coppi - a predsa ma cyklistika baví. Verím, že moje písanie by mohlo byť aspoň malou tehličkou v múre (Another brick in the wall - Pink Floyd). Ale nie v múre, ktorý by rozdeľoval, radšej by som pomohol vybudovať múr proti ľahostajnosti. Zoznam autorových rubrík:  CyklistikaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu