reklama

Vážený pán minister Jureňa!

Veľmi ma mrzí, že Vám Štátna inšpekcia životného prostredia zastavila ťažbu kalamitného dreva v Tichej a Kôprovej doline. Človeku, ako ste Vy, ktorému leží na srdci dobro našich lesov, takýto úder neprajníkov isto padne zaťažko. Kým sa tento problém nevyrieši, teda kým znovu nebute môcť tažiť drevo v spomínaných dolinách, mal by som pre Vás náhradné riešenie.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (30)
Obrázok blogu

Viem, aký to musí byť frustrujúci pocit: kalamitné drevo leží v lese, ale Vy sa k nemu nemôžete dostať, lebo Vám v tom bránia všelijakí zloprajníci. Naprv ochranári a potom aj Štátna inšekcia. Byť na Vašom mieste, šľak by ma z toho musel trafiť!
Včera som bol na výlete vo Veľkej Fatre, konkrétne na túre z Blatnice na vrch Tlstá a späť do Blatnice. No a cestou nazad, v lese nad jaskyňou Mažárna, som si, pri pohľade na len tak podaromnici ležiace kalamitné drevo, na Vás spomenul. I som si pomyslel: ťažbu v Tichej a Kôprovej doline Vám zatrhli, a tu sa kalamitné drevo len tak navnivoč v lese povaľuje. A tak som si povedal, že Vám napíšem, či by ste nechceli za ten čas, kým sa situácia v Tatrách upokojí, prísť do Veľkej Fatry kalamitné drevo pozbierať? Ja viem, nie je ho toľko ako v Tatrách, ale ako sa hovorí: babka k babce, bude aj na širokorozchodnú železnicu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Taktiež s príspupom k drevu bude asi trochu problém. S najväčšou pravdepodobnosťou, až hraničiacou s istotou Vám môžem povedať, že s nákladnými autami ani s inou ťažkou technikou sa tam nedostanete (viď. foto). Ale to je podľa mňa pre človeka, ktorému nie le ľahostajný stav našich lesov, úplne nepodstatné. Ak je chuť, spôsob sa vždy nájde. Ak by mne takto ležal na srdci osud kalamitného dreva, zniesol by som ho hoci aj na vlastnom chrbte. Cesta k nemu trvá približne jeden a pol hodiny, nazad ste za hodinu - takže za jeden deň to otočíte aj 3 - 4-krát. Ja viem, ja viem - sám toho veľa nezvládnete, preto by som si Vám dovolil navrhnúť toto: zoberte so sebou aj pána premiéra, i všetkých pánov ministrov a aj všetkých koaličných poslancov - a hneď máte údernú silu v počte cca 100 ľudí. A to už je teda dosť! To keď si predstavím, že každý z vás zoberie aspoň dve metrovice pod pazuchy (pán Mečiar aj štyri), a keď sa otočí 3 - 4-krát - panečku, to už hej! To za týždeň bude les čistý. Len jedna vec ma ešte trápi, ani neviem, či Vám to mám povedať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Do Tichej a Kôprovej doliny ste neváhali ísť s ťažkými mechanizmami, tu sa to, žiaľbohu, nedá. Chcel by som Vás ale poprosiť ešte o jedno – nechajte prosím Vás doma aj motorové píly. Predsa len je to chránená krajinná oblasť, a sú tam zvieratká, ktoré by ste mohli motorovými pílami rušiť. Fotografie vhodného náradia prikladám (ak bude treba, požičiam vám vlastné). Ono taká práca s takýmto náradím i samotný pobyt na čerstvom vzduchu Vám aj Vašim kolegom len prospeje: prídete na iné myšlienky i telesné zdravie si utužíte.
A až budete s drevom hotoví, prípadne ak toho už budete mať dosť, skúste si vyjsť až hore, na vrchol Tlstej. Je odtiaľ krásny výhľad, ktorý stojí za to. Ten pohľad si zapamätajte: až budete opäť sedieť vo svojom ministerskom kresle, možno Vás bude inšpirovať k lepšej práci, ako ste nám predvádzali doteraz.

S úctivým pozdravom jeden z Vašich zamestnávateľov


SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu



Peter Krško

Peter Krško

Bloger 
  • Počet článkov:  18
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Nemyslím si, že mojím písaním niečo zmením - nie som Hemingway. Ale ani na bicykli nie som rýchly ako Fausto Coppi - a predsa ma cyklistika baví. Verím, že moje písanie by mohlo byť aspoň malou tehličkou v múre (Another brick in the wall - Pink Floyd). Ale nie v múre, ktorý by rozdeľoval, radšej by som pomohol vybudovať múr proti ľahostajnosti. Zoznam autorových rubrík:  CyklistikaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu