reklama

O karikatúre, ústave a kamasútre

Vždy som závidel karikaturistom. Jednou kresbou dokážu dokonale vystihnúť to, na čo by som ja minul celý článok, a i tak podstatu veci nevystihnem tak dokonale.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

S pobavením som si v dnešnom SME prečítal článok o tom, ako sa STV ospravedlnila pani poslankyni Tóthovej za to, že humorista Daniel Dangl si dovolil prirovnať našu ústavu ku Kamasútre. Pre tých, čo nie sú v obraze, pani poslankyni sa nepáčila táto veta, ktorá odznela v programe "Hit storočia": „knihu ústavy niesli s náležitou obradnosťou - netušiac, že v blízkejbudúcnosti bude mať asi takú váhu ako príručka pre zá­hradkárov alebo vlepšom prípade Kámasútra“. Naozaj poburujúce! Dúfam že STV neostane len pri ospravedlnení sa, ale že nehodného humoristu náležite potrestá, minimálne aspoň tým, že sa už nikdy viac neobjaví na jej obrazovke..!

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ale teraz vážne. Spomínaný program som sledoval. Inkriminovanú vetu som počul. Nepobúrila ma, naopak som si pomyslel, že ňou trefne vystihli osud našej ústavy. A po odsledovaní programu (alebo ešte i skôr) som na tú vetu zabudol. Nebyť pani poslankyne, ani si na ňu nespomeniem.

Mňa však zaráža niečo iné: to že sa ozvala práve pani poslankyňa z HZDS (nedá mi v tejto súvislosti nespomenúť porekadlo o gáganí trafenej husi...). Nebolo to práve HZDS, jeho predseda a celé široké vedenie tohto hnutia a poslanci slovenského parlamentu za toto hnutie, kto našu ústavu nespočetnekrát pošliapali a pošpinili, mnohonásobne znásilnili, prešli ju parným valcom a neviem akými ďalšími spôsobmi jej ešte spôsobili ujmu..? Myslím si, že spomínaná "poburujúca" veta je oproti tomu, čo nám pani poslankyňa a jej súkmeňovci v minuslosti predvádzali, len slabý čajový odvar.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ale o inom som chcel. Začal som tým že závidím karikaturistom. Keby som vedel kresliť (čo žiaľ neviem), namiesto písania predchádzajúcich odstavcov by som radšej zobral do ruky ceruzku a nakreslil niečo, čo by podstatu veci lepšie vystihlo. Možno by to vyzeralo napríklad takto:  

Obrázok blogu


Peter Krško

Peter Krško

Bloger 
  • Počet článkov:  18
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Nemyslím si, že mojím písaním niečo zmením - nie som Hemingway. Ale ani na bicykli nie som rýchly ako Fausto Coppi - a predsa ma cyklistika baví. Verím, že moje písanie by mohlo byť aspoň malou tehličkou v múre (Another brick in the wall - Pink Floyd). Ale nie v múre, ktorý by rozdeľoval, radšej by som pomohol vybudovať múr proti ľahostajnosti. Zoznam autorových rubrík:  CyklistikaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu